PhillipCapital PhillipCapital Your Partner in Investment

poems poems

ตำแหน่งงานว่าง
บริษัทฯดำเนินงานให้คำแนะด้านการลงทุนในหลักทรัพย์กับผู้ลงทุนทั่วไปและอำนวยความสะดวกในการลงทุนในตลาดหุ้นตลาดอนุพันธ์
หน่วยลงทุน การลงทุนในต่างประเทศและบริการด้านการเงินอื่นๆ ซึ่งมีสำนักงานสาขาในประเทศไทยและทุกภูมิภาคมีความประสงค ์
รับบุคคลากรที่มีความรู้ความสามารถเข้าร่วมงานในตำแหน่งหัวหน้าเจ้าหน้าที่การตลาด (Head Marketing) และเจ้าหน้าที่การตลาด
(Marketing Officer) จำนวนมากเพื่อรองรับการขยายตัวของบริษัททั่วประเทศ โดยกำหนดคุณสมบัติดังนี้
  • Investment Consultant (สำนักงานใหญ่, สาขาบางกะปิ)
  • Responsibilities:
    •    Prepare and manage  financial portfolios for client
    •    Provide clients trading recommendation, technical support, and general services on purchased or sales of stocks.

    Qualification:
    •    Bachelor’s Degree or higher in any fields 
    •    Having good service mind 
    •    Having Single License, Derivatives License and strong customer base is an advantage
     
  • Investment Consultant - Global Markets
  • Responsibilities:
    •    To market, dealing and execution for Offshore Equities and Derivatives products.
    •    Can work in night shift dealing to service client trading at night.
    •    Additional duties / projects as assigned

    Qualification:
    •    Bachelor's Degree or higher in Economics, Finance & Banking or related fields.
    •    Good command of spoken and written English
    •    Having Single license and Derivative license

     
  • Investor Center Officer (สาขาแหลมฉบัง)
  • หน้าที่ความรับผิดชอบ
    •    ประสานงานสนับสนุนตัวแทนที่ปรึกษาทางการเงิน
    •    ให้คำแนะนำ เกี่ยวกับกองทุนรวม กองทุนส่วนบุคคล ประกันชีวิต และวินาศภัย แก่ลูกค้าของบริษัทฯ
    •    จัดสัมมนา ให้ความรู้แก่ลูกค้าเกี่ยวกับการลงทุน, ออกบูธ จัดกิจกรรม
     
    คุณสมบัติ
    •    อายุ 22 – 25 ปี
    •    ปริญญาตรีเศรษฐศาสตร์, การตลาด  หรือสาขาที่เกี่ยวข้อง
    •    มีความกระตือรือร้น, รักในงานด้านบริการ 
    •    มีประสบการณ์ในด้านกองทุนและประกันชีวิต
    •    สามารถเดินทางปฏิบัติงานต่างจังหวัดได้
    •    มีใบอนุญาตผู้แนะนำการลงทุน Single license, Life Insurance จะได้รับการพิจารณาเป็นพิเศษ
     
  • Risk Control Officer
  • Responsibilities :
    •    Provide the support to identify, analyze, assess risk on securities broker/fund management businesses include margin financing, leverage products.
    •    Co-ordinate and maintain good team work with related Departments 

    Qualification :
    •    Bachelor’s Degree in statistic, economics, finance or related fields
    •    Experience in securities broker or fund management businesses at least 0-2 years
    •    Basic knowledge in FRM, Var, Beta 
    •    High level of self motivation and well developed interpersonal skills
    •    Good command of English and computer skills
     
  • Operations Officer
  • หน้าที่และความรับผิดชอบ:

    • นำข้อมูลเข้าสู่ระบบฐานข้อมูล
    • จัดเตรียมเอกสารต่างๆตามที่ได้รับมอบหมาย
    • ติดต่อประสานงานกับลูกค้าหรือเพื่อนร่วมงานได้ดี

    คุณสมบัติ : 

    • อายุระหว่าง 22 - 30 ปี จบปริญญาตรี ไม่จำกัดสาขา
    • ไม่จำเป็นต้องมีประสบการณ์ หากมีประสบการณ์ในธุรกิจหลักทรัพย์  จะได้รับพิจารณาเป็นพิเศษ
    • มีความขยัน อดทน และสามารถปฏิบัติงานภายใต้แรงกดดัน
    • มีความสามารถในการใช้โปรแกรม Microsoft Office และเครื่องใช้สำนักงานได้เป็นอย่างดี
    • มีบุคลิกภาพ และมนุษยสัมพันธ์ดี
    • สามารถใช้ภาษาอังกฤษและคอมพิวเตอร์ได้เป็นอย่างดี

     

     
  • Customer Relation Officer / เจ้าหน้าที่ลูกค้าสัมพันธ์
  • คุณสมบัติ : 

    • อายุระหว่าง 22 - 28 ปี จบปริญาตรี ไม่จำกัดสาขา
    • ไม่จำเป็นต้องมีประสบการณ์ หากมีประสบการณ์ในธุรกิจหลักทรัพย์  จะได้รับพิจารณาเป็นพิเศษ
    • มีความขยัน อดทน และสามารถปฏิบัติงานภายใต้แรงกดดัน
    • มีความสามารถในการใช้โปรแกรม Microsoft Office และเครื่องใช้สำนักงานได้เป็นอย่างดี
    • มีบุคลิกภาพ และมนุษยสัมพันธ์ดี
    • สามารถใช้ภาษาอังกฤษและคอมพิวเตอร์ได้เป็นอย่างดี
     
  • iOS Developer
  • Responsibilities :
    •    Responsible for providing design, coding, bug fixing and unit test with xcode. The role includes operational for change request impact system analysis, design and coding.
    Qualification :
    •    Bachelor’s Degree an Information Technology
    •    Approximately 1-3 years experience
    •    Thai Native speaking with Thai Reading and Written Skill
    •    Able to work independently as well as a team member
    •    Have an experienced in MVC, MVVM design pattern 
    •    Have a good knowledge of coding and using Objective-C, Swift
    •    Have a knowledge in code versioning tools (Git, SVN)
    •    Have a knowledge of RESTful API and web services will be special considered

     
     
  • Investment Banking Manager
  • Responsibility:

    •   Be part of the team in origination and execution of financial advisory service assignment of equity and debt capital market transactions, including Initial Public Offering (IPO), merger & acquisition (M&A), Independent Financial Advisory (IFA), and debt issuing.
    •   Assist transaction team in information gathering and due diligence process.
    •   Assist transaction team to analyst financial statements under the Thai Financial Reporting Standard (TFRS) practice, and executing transaction structuring.
    •   Assist transaction team to build up project financial feasibility study or financial valuation model.3-
    •   Assist transaction team to prepare relevant Information Memorandum, Filing, or Disclosure under the rules & guidelines of the SEC and SET. 

    Qualification:

    •   Bachelor’s degree or higher, in Business Administration, Finance, Accounting, Economics, or related field ; advanced degree of CPA is required 
    •   2-3 years working experience in investment banking, Accounting Internal Audit or related field.
    •   Proven analytical capability and financial modeling skills
    •   Ability to Comfortably interact with business clients and management.
    •   Ability to effectively manage multiple simultaneous project deadlines.
    •   Highly organized detail oriented and proactive with high level.
    •   Effective communication skills, both written and verbal in Thai and English.
     
  • Developer
  • Responsibilities :
    •    Responsible for providing design, coding, unit testing and bug fixing. The role includes operational for change request impact system analysis, design and coding.
    Qualification :
    •    Bachelor’s Degree an Information Technology
    •    Approximately 1-3 years experience
    •    Thai Native speaking with Thai Reading and Written Skill
    •    Able to work independently as well as a team member
    •    Have a good understanding of SQL, Reporting service 
    •    Have a good knowledge of coding and using SQL, ASP.NET, C#.NET, ASP, AJAX, HTML5
    •    Have a knowledge of REST API, .Net Core, will be special considered
    •    Have a Web development background, or have already demonstrated the ability to learn, develop, maintain a Web application and related systems
     
  • Secretary

  • หน้าที่และความรับผิดชอบ
    • เตรียมและสรุปข้อมูล , จัดเก็บเอกสาร , ตรวจสอบคัดกรองเอกสาร
    • จัดเก็บรักษาเอกสารสำคัญของบริษัทฯ ได้แก่ ทะเบียนกรรมการ หนังสือ นัดประชุม และรายงานการประชุมคณะกรรมการบริษัทฯและผู้ถือหุ้นรายงานประจำปี
    • หน้าที่อื่นๆ ที่ได้รับมอบหมาย

    คุณสมบัติ
    • วุฒิปริญญาตรี ทุกสาขาที่เกี่ยวข้อง
    • สามารถใช้ Computer Microsoft Office ได้เป็นอย่างดี 
    • สามารถสื่อสารภาษาอังกฤษได้ 
    • มีความละเอียดรอบคอบ มีความซื่อสัตย์ กระตือรือร้น
    • มีบุคลิกคล่องแคล่ว มีมนุษย์สัมพันธ์ที่ดี สามารถติดต่องานได้ในระดับดี 
    • สามารถทำงานภายใต้ความกดดันได้ดี มีใจรักงานบริการ
     
  • Marketing Communication- Senior Officer
  • Job Descriptipn;
    • Manage and oversee social media and website content.
    • Keep uptodate with investment, technology, market trends, and current events.
    • Measure,track and report the success of every social media campaign.
    • Plan,execute and measure lead generation campaigns and all marketing activities across all channels, including social media, website, email, and event and beyond.
    • Coordinating all communications, PR and social media activities Manage other adhoc projects and tasks as assigned.

    Qualifications;
    • Bachelor’s degree or above in marketing, communications, advertising, business or related fields.
    • Special qualification and working experience required
    • Minimum 3yearexperience in marketing communication, PR and campaign management Experience in Marketing, Content Creative, PR and Communications
    • Excellent knowledge of social media platforms Knowledge in SEO and SEM is a plus
    • Good command of English language both written and spoken
    • Attention to details, strategic thinking and highly responsible
     
  • พนักงาน Part time
  • หน้าที่งาน
    • คีย์ข้อมูลต่างๆ 
    • มีความรับผิดชอบต่อหน้าที่และตรงต่อเวลาละเอียดรอบคอบ

    คุณสมบัติผู้สมัคร
    • เพศ ชาย-หญิง
    • วุฒิ ปวส ขึ้นไป
    • มีความรู้ความสามารถต้านคอมพิวเตอร์ ใช้โปรแกรม Microsoft Office  
    • มีบุคลิกภาพ และมนุษย์สัมพันธ์ดี